BeNeLegacy

Het Belgisch-Nederlands Legacy Forum
Het is di 07 sep, 2010 12:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 280 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
BWM
 Berichttitel: Re: [Tier 2] Eva Green
BerichtGeplaatst: vr 23 jul, 2010 8:59 am 
Tarmogoyf

^wat hij zegt, maar dan met mijn stem.

Verder een korte les logica:
"dat wint typisch van slechte spelers."
Betekent niet:
"kan niet winnen van goede spelers."
"wordt alleen gespeeld door slechte spelers."
"wordt alleen gespeeld door goede spelers."
maar betekent wel:
"dat wint typisch (dus niet altijd, maar je hebt er wel een grotere kans op) van slechte spelers"(het omgekeerde van deze bewering is niet dat het nooit wint van goede spelers, maar dat slechte spelers niet vaak van Eva Green gaan winnen)
Of, wat genuanceerder (ja vast, ik en nuance)
"als je dan toch Eva Green speelt, en je zit tegen een slechte speler, dan win je meestal wel, omdat ze fouten maken met hun fetchlandjes, de verkeerde kaarten bovenop toppen, verkeerde mulliganbeslissingen maakt of gewoon dood gaat aan een T2Goyf. Dat geldt ook voor Tempo Treshold en ik denk dat die decks een beetje op elkaar lijken (waar Tempo Treshold minder dood gaat aan random topdecks). Gewoon omdat Eva Green (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Landstill) dit soort fouten KEIHARD afstraft."

Verder wil ik niet te veel inhoudelijk op Eva Green ingaan, want beestjes + Hymn to tourach = saai

Profiel  

Steven
BerichtGeplaatst: vr 23 jul, 2010 1:08 pm 
Moderator + Judge

@ Allemaal (maar vooral voor Gerard):

Hou even je manieren. Ik heb op dit forum nog maar zeer weinig flamewarnings uitgedeeld (ooit), en hoop dat dat niet nodig is. Ik zal desalniettemin de thread in de gaten houden en warnings uitdelen aan iedereen die deze post negeert. Helder? Mooi.

En nu weer naar een zinvolle, aardig gevoerde, discussie over Eva Green.

On a personal note: Ik denk niet dat Eva Green een goed deck is. Het kan af en toe een kunstje (turn 1 ritual, thoughtseie, hymn) en wint daar dan op, maar ik denk dat ik in totaal maar 2 toernooien heb meegemaakt waar Eva Green het wel aardig deed. Als het namelijk niet allemaal vet broken is, of je tegenstander heeft een top, ga je gewoon verliezen. Ik zie de volgende decks als slechte matchups voor Eva Green: (Combo & Reanimate toen het nog bestond), Landstill, Countertop, Zoo en Goblins.

Profiel E-mail  

Skeggi
BerichtGeplaatst: vr 23 jul, 2010 2:52 pm 
Phyrexian Dreadnought

Eva Green kan net iets meer dan winnen op een turn 1 Ritual, Thoughtseize, Hymn. Echter, het plan van Eva Green is zeer tempo, terwijl je disruptie uitvoert moet je slaan met een dik beest. Als je tegenstander een manier vind om door de disruptie heen je beest(en) tegen te houden ben je vrij snel de sjaak.

De zwakte in Eva Green zit hem dan ook in het feit dat het geen manier heeft om extra kaarten te pakken of de volgorde van het deck te manipuleren, iets wat Tempo Thresh wel kan. Ik denk dat dat ook doorgaans de reden is waarom verscheidene Tempo Thresh builds als minder slecht worden ervaren dan Eva Green. Soms valt natuurlijk alles wel mooi in elkaar, en dat zijn dan ook de momenten waarop Eva Green het goed doet in een toernooi. Hoe meer mensen Eva Green spelen (omdat het een leuk, makkelijk deck is wat resultaten kan behalen), des te vaker zal dat voorkomen.

Als je overigens bovenstaande problemen adresseert en toepast op Eva Green kom je uit op Team America.

Profiel  

Maraxus of Keld
BerichtGeplaatst: vr 23 jul, 2010 3:30 pm 
Tombstalker

Skeggi schreef:
Als je tegenstander een manier vind om door de disruptie heen je beest(en) tegen te houden ben je vrij snel de sjaak.

Als je overigens bovenstaande problemen adresseert en toepast op Eva Green kom je uit op Team America.

Behalve het hier gequote punt natuurlijk, Team America cut door toevoeging van blauw nog meer in op zijn eigen creatures, waardoor het deck des te zwakker is op het moment er een creaturekill door komt.

Iets meer OT:
Al met al vind ik Eva Green een 'oké' deck, alleen zodra je tegenstander gewoon net 1/2 kaarten van jou weet tegen te houden dan ga je het gewoon verliezen. Waarom ik geen eva green zou spelen komt in het kort door de volgende twee puten:
-Je hebt een super goede (nuts) hand óf de game ligt in de handen van je tegenstander.
-Zodra je in topdeck-mode komt verlies je van praktisch ieder deck.

Dus ja, het is een zeer sterk deck als je goed raapt, en als je dat dus een dag lang volhoud kan je echt wel eerste worden. Maar nee, over het algemeen is het deck niet goed 'genoeg' (naar mijn inzien) omdat het consistentie mist.

(btw voor de mensen de me kennen, ik beweer hier niet dat ik zelf altijd een goed/consistent/beter deck speel)

"Your life will set with the sun."

Profiel E-mail  

Chris Wennekendonk
BerichtGeplaatst: vr 23 jul, 2010 3:53 pm 
Dwarven Pony

Ik heb er inmiddels een beetje mee getest, en merk dat ik vaak een t1 (creature) drop mis, zeker aangezien je met dark ritual vaak t2 voor 2x 2-drops gaat. Helemaal mooi als hij removal vangt natuurlijk, dan blijft je shade/stalker misschien wel liggen. Er zijn wel een paar leuke opties:

nimble mongoose (slechte synergie met tombstalker, maar goed met de rest
carnophage (lekkere beater voor 1 mana)
wel meer, maar ik zit nu op mn telefoon. jullie gedachtes hierover?

DCI: 7212327018

Profiel E-mail  

Merrin
BerichtGeplaatst: vr 23 jul, 2010 4:04 pm 
Phyrexian Dreadnought

Je moet ook niet op je telefoon gaan zitten. Dat zit niet lekker en misschien gaat hij er nog stuk van ook.

Hoezo mis je een 1-drop? Zo'n beetje alle 1-drops in Legacy zijn niet echt boeiend, omdat ze stuk lopen tegen een latere Goyf en vaak niet zo'n grote klok kunnen zetten dat ze echt om removal vragen. Uitzonderingen hierop zijn Cursecatcher en Lackey, maar die vervullen dan ook hun tribal-functie.

Ik denk dat je dan liever nog meer removal wil spelen, om met je beest langs die van je oppo te raken.

Profiel E-mail  

Steven
BerichtGeplaatst: vr 23 jul, 2010 4:23 pm 
Moderator + Judge

Ik zou Putrid Leech spelen, als Goyf 5-8. Lijkt me wel redelijk.

Profiel E-mail  

Skeggi
BerichtGeplaatst: ma 26 jul, 2010 1:12 pm 
Phyrexian Dreadnought

Als je extra beesten wilt spelen zou ik niet richting groen kijken. Je speelt groen namelijk alleen maar voor 2 dingen: Goyf en removal zoals Seal of Pulse. Als je meer groen gaat spelen, ga je ook meer groene sources nodig hebben. De huidige manabase van Eva Green kan het in ieder geval niet consistent aan. Ik zou boven Carnophage trouwens altijd Sarcomancy kiezen (misschien Vampire Lacerator), echter, je kan je afvragen of een 2/2 voor 1 mana wel sterk genoeg is in dit formaat; Kird Ape is met 2/3 eigenlijk al te klein.

Profiel  

Asthereal
BerichtGeplaatst: di 27 jul, 2010 2:04 pm 
Dark Confidant

Skeggi schreef:
Als je extra beesten wilt spelen zou ik niet richting groen kijken. Je speelt groen namelijk alleen maar voor 2 dingen: Goyf en removal zoals Seal of Pulse. Als je meer groen gaat spelen, ga je ook meer groene sources nodig hebben. De huidige manabase van Eva Green kan het in ieder geval niet consistent aan. Ik zou boven Carnophage trouwens altijd Sarcomancy kiezen (misschien Vampire Lacerator), echter, je kan je afvragen of een 2/2 voor 1 mana wel sterk genoeg is in dit formaat; Kird Ape is met 2/3 eigenlijk al te klein.

Mee eens.
Ik merk ook dat ik in Eva Green vaak turn 1 plays mis, dus ik was ook al aan het zoeken naar iets nuttigs om te spelen. De enige serieuze play die je turn 1 maakt (afgezien van Ritual into the nuts) is Thoughtseize. Dat is ook een hele fijne play om bekende redenen. Mijn laatste testversies spelen dan ook "extra" Thoughtseizes in de vorm van ofwel 3 Duress, ofwel 3 Inquisition of Kozilek in de open slots.
Het idee van deze kaarten in de open slots was vooral om betere matchups te krijgen tegen Reanimator en ANT, maar ook zonder veel van deze decks in de meta zijn Duresses of Inquisitions altijd de moeite waard om te spelen.

Mijn vraag is nog welke beter is. Duress kan Force of Will, Elspeth, Jace en Natural Order weghalen, waar Inquisition Tarmogoyfs en andere vervelende goedkope beesten weghaalt (en ieder deck speelt Tarmogoyfs, zo ongeveer). Je kunt ook kijken naar welke matchups moeilijk zijn: Tegen Landstill is Duress veel beter, maar tegen Zoo is Inquisition weer veel beter. Dure kaarten kun je misschien ook wel van tafel houden met je mana-denial plan. Het hangt denk ik een beetje af van wat je verwacht tegen te komen.

Profiel E-mail  

Chris Wennekendonk
BerichtGeplaatst: zo 08 aug, 2010 10:40 pm 
Dwarven Pony

Zojuist een goed resultaat geboekt met een iets aangepaste versie (3/4e van 34 man in Enschede). Heb land-destruction eruit gehaald voor meer spot-removal en duress-effecten, dit is de lijst:

Discard:
4#Hymn to Tourach
4#Inquisition of Kozilek
4#Duress

Spot-removal en Sac-effecten
4#Snuff Out
2#Innocent Blood (toch meer een sideboard kaart, en met petals + 8x duress-effect diende het ook niet als een goede t1 drop 'omdat ik toch niets anders kan spelen'.
4#Smother
1#Maelstrom Pulse

Creatures:
4#Vampire Nighthawk
4#Tombstalker
2#Nantuko Shade (van alle creatures vind ik dit toch echt de zwakste, ik zal eens kijken of ik een leuke vervanging kan vinden)
2#Gatekeeper of Malakir
4#Tarmogoyf

Mana-base
4#Lotus Petal (bevalt me veel beter dan dark ritual. Met zoveel 2-drops is t1 goyf --> t2 hymn/anything ideaal, en het pompt je goyf lekker op.)
4#Verdant Catacombs
4#Marsh Flats
2#Bloodstained Mire
3#Bayou
4#Swamp

Sideboard:
4#Leyline of the void
4#Mindbreak Trap (Gaan eruit voor Leyline of Sanctity of Chalice of the Void)
2#innocent Blood
2#contagion (blijkt overbodig)
3#Engineered Plague

Het idee was om een optimale MB lijst te maken tegen creature-based decks, en een kans te hebben tegen combo/dredge met MB discard effecten en SB hate. Over alle creature decks ben ik inderdaad heengelopen (Bant Aggro was nog even lastig met Elspeth), alleen verloren van ANT, en in top4 van een hexmage/DD + Stiflenought deck.

Naast de land-destruction mist het deck natuurlijk ook pernicious deed, maar ik kon er echt geen plekje meer voor vinden, en met 17 vaste mana, is deeds een flinke investering.

Ander idee: Naar wit splashen voor vindicate lijkt me nutteloos zonder land-destruction, ik zit er over te denken om naar rood te gaan (firespout!), maar eigenlijk verbeterd dit alleen mijn creature-based decks match up, en daar kan ik al bijna niet van verliezen. Misschien zijn er nog meer rode kaarten die het de moeite waard maken? (pyroclasm, lightning bolt, keldon marauders, grim lavamancer..)

DCI: 7212327018

Profiel E-mail  

TobieH
BerichtGeplaatst: zo 08 aug, 2010 11:16 pm 
Nimble Mongoose

Grim lavamancer zou je wel je T1 drop geven.
Echter, je bom is tombstalker, en das dus best een harde dissynergy.
Bovendien denk ik dat je met een rode splash alleen mindere kaarten inbrengt.
bolt=slechte removal
Je hebt al zeer goede creatures (shade is wel gooed, omdat hij creatures van je tegenstander dood maakt. zo niet, dan kun je doet ie 2 schade en ga je verder met je beurt.)
+ ik denk dat je manabase zwakker wordt. je wilt dubbbel black hebben voor je hymns. Meer duels en meer fetchen=meer stifle/wasteland gevoelige manabase.

Profiel  

kroelai
BerichtGeplaatst: ma 09 aug, 2010 7:43 pm 
Phyrexian Dreadnought

Dit deck heeft meer Dark Confidant nodig.. beste creature ever!
Zeker zonder het landdestructie plan heb je CA nodig lijkt me.

En sideboard zouden chalices best kunnen denk ik.

Profiel E-mail  

Sebastiaan Bergers
BerichtGeplaatst: ma 09 aug, 2010 11:16 pm 
Shower of Temptation

ik mis ook de confi. Verder moet je zeker niet een of andere willekeurige kleur splashen. Dan kun je beter een iets sub optimalere kaart ervoor vinden in de juiste kleur. Verder raad ik het af snuff out en confi samen te spelen. Het zelfde geld voor tombstalker al is het risiko het misschien zelfs wel waard met dit deck wat nog steeds, wat mij betreft, onder de suicide decks valt.

En waar zijn de sinkholes? En sinds wanneer speel je 8 om 9 qua fetch. dat is echt insane veel. Het deck speelt geen 4 brainstorm +2 jace the mindsculptor eh. Anders had ik het nog wel oke gevonden. verder zou ik ook wasteland ernaast spelen.

No offence maar nu is het meer een effectieve beesten met goede removal.deck. zonder een manier om tempo te genereren of andere manier goede positie te cre"eren.

Profiel E-mail  

RichardD
BerichtGeplaatst: di 10 aug, 2010 12:50 pm 
Judge

Sebastiaan Bergers schreef:
ik mis ook de confi. Verder moet je zeker niet een of andere willekeurige kleur splashen. Dan kun je beter een iets sub optimalere kaart ervoor vinden in de juiste kleur. Verder raad ik het af snuff out en confi samen te spelen. Het zelfde geld voor tombstalker al is het risiko het misschien zelfs wel waard met dit deck wat nog steeds, wat mij betreft, onder de suicide decks valt.

En waar zijn de sinkholes? En sinds wanneer speel je 10 om 7 qua fetch. dat is echt insane veel. Het deck speelt geen 4 brainstorm +2 jace the mindsculptor eh. Anders had ik het nog wel oke gevonden. verder zou ik ook wasteland ernaast spelen.

No offence maar nu is het meer een effectieve beesten met goede removal.deck. zonder een manier om tempo te genereren of andere manier goede positie te cre"eren.

fixed.

Waarom is de oude versie met Dark Rituals, Sinkholes, Wastelands, Hypnotic Specters helemaal verdwenen?

Profiel  

leander?
BerichtGeplaatst: di 10 aug, 2010 1:10 pm 
Moderator

Iemand post een experimentele lijst en de traditionele versie is opeens "helemaal verdwenen"?
En waar zijn de sinkholes?

Dat legt hij net uit. Hij verkiest discard en spotremoval boven LD.
En sinds wanneer speel je 8 om 9 qua fetch. dat is echt insane veel. Het deck speelt geen 4 brainstorm +2 jace the mindsculptor eh. Anders had ik het nog wel oke gevonden. verder zou ik ook wasteland ernaast spelen.

Alsof je meer dan vier land in het spel wil hebben. Niks mis met die configuratie, lijkt me.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 280 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]