Skeggi schreef:
Als je extra beesten wilt spelen zou ik niet richting groen kijken. Je speelt groen namelijk alleen maar voor 2 dingen: Goyf en removal zoals Seal of Pulse. Als je meer groen gaat spelen, ga je ook meer groene sources nodig hebben. De huidige manabase van Eva Green kan het in ieder geval niet consistent aan. Ik zou boven Carnophage trouwens altijd Sarcomancy kiezen (misschien Vampire Lacerator), echter, je kan je afvragen of een 2/2 voor 1 mana wel sterk genoeg is in dit formaat; Kird Ape is met 2/3 eigenlijk al te klein.
Mee eens.
Ik merk ook dat ik in Eva Green vaak turn 1 plays mis, dus ik was ook al aan het zoeken naar iets nuttigs om te spelen. De enige serieuze play die je turn 1 maakt (afgezien van Ritual into the nuts) is Thoughtseize. Dat is ook een hele fijne play om bekende redenen. Mijn laatste testversies spelen dan ook "extra" Thoughtseizes in de vorm van ofwel 3 Duress, ofwel 3 Inquisition of Kozilek in de open slots.
Het idee van deze kaarten in de open slots was vooral om betere matchups te krijgen tegen Reanimator en ANT, maar ook zonder veel van deze decks in de meta zijn Duresses of Inquisitions altijd de moeite waard om te spelen.
Mijn vraag is nog welke beter is. Duress kan Force of Will, Elspeth, Jace en Natural Order weghalen, waar Inquisition Tarmogoyfs en andere vervelende goedkope beesten weghaalt (en ieder deck speelt Tarmogoyfs, zo ongeveer). Je kunt ook kijken naar welke matchups moeilijk zijn: Tegen Landstill is Duress veel beter, maar tegen Zoo is Inquisition weer veel beter. Dure kaarten kun je misschien ook wel van tafel houden met je mana-denial plan. Het hangt denk ik een beetje af van wat je verwacht tegen te komen.